در کشور من …

در کشور من ، پلیس اقدام به تخریب و تصاحب اموال مردم می کند!
در کشور من ،اجازه کشتن یک انسان بسیار زود تر از صدور شناسنامه داده می شود!
در کشور من ،رهبر کشور آزادی ملت و رییس جمهور رای مردم و می دزدند!
در کشور من ،اگر تجاوز کنی میشی سردار ولی اگر زنا کنی سنگسار میشی
در کشور من ،دروغ گویی هنر پیشرفت و اعتبار است!
در کشور من ،پول نفتو ببخشی به فلسطینیها میشی رهبر ولی چک برگشتی داشته باشی میشی کلاهبردار
در کشور من ،جعل کنی میشی وزیرکشور ولی با بدبختی مدرک بگیری میشی راننده تاکسی
در کشور من ،بکشی درجه میگیری ولی شکایت کنی کشته میشی
در کشور من ، قوه قضاییه تنها جایی است که به قانون توجه ندارد
در کشور من ، باتوم بدست در آن فیلم میسازد و کارگردان بین المللیش در زندان است!
در کشور من ، مسوولان اشتباه میکنندواز مردم میخواهند که عذرخواهی کنند!
!در کشور من ،سیاسیون برای پیشرفت مملکت رو ویران می کنند
در کشور من ،یک راننده تاکسیِ مملکت بهتر از یک کارشناسِ دعوت شده به صدا و سیما میتواند وضع کشور را تحلیل و بررسی کند.
در کشور من ،اگه مشکلات و درد جامعه رو بنویسی، بهت میگن “طنز نویس!
در کشور من ،حکم زنی که به همسرش خیانت می‌کنه سنگساره، ولی مردی که سه تا زن داره رو با افتخار دعوت میکنن تو تلویزیون.!
در کشور من ،حکومت هم با کُفر میمونه هم با ستم.
در کشور من ،در آن دکه هایی که سیگار میفروشند ، بیشتر از دکه هایی که روزنامه میفروشند در آمد دارند!
در کشور من ،صبح برنامه کارشناسی می ذارن در مورد اخلاق نیکو و آرامش ،بعد از ظهر کلی فیلم پخش میکنند که از اول تا آخرش جنگ و دعواست
در کشور من ، نسل افرادی که فکر می کنند ” مذهب ” های کهنه ده قرن پیش ، یک پدیده عمومیست و به تنهایی پاسخگوی بشریت است هنوز منقرض نشده!
در کشور من ،طرف خودش رو توی میدون انقلاب آتیش میزنه ، ملت واسه اعتراض، به لینک خبرش تو بالاترین امتیاز میدن!
در کشور من ،پسری ،دختری را فریب میدهد و بکارت او را نابود میکندودختری با کمک دکتری تظاهر به بکارت میکند و پسری را فریب میدهد
در کشور من ،انسان های نخبه آن زمانی شناخته می شوند که از این کشور رفته باشند!
در کشور من ،حتی اگر تلاش هم کنی . پارسیِ ناب سخن گفتن ، سخت است و خنده دار!
در کشور من ،برای آزادی یمن و بحرین و کشورهای دیگر ، شاد می شویم و برای آزادی کشور خودمان ارشاد!
در کشور من ،یـک عمر برای ترک هاجک ساختن؛ولی وقتی پای عمل رسید ، دهنِ هـمه رو بستند!
در کشور من ،مردمش به قدری نگران آینده‌ اند كه حال را فراموش می کنند!
در کشور من ،همه صدایش میزدن: فاحشه!ولی هیچکس نپرسید:بکارت خود را به چه فروختی،به عشقی که هیچ وقت مال او نشد!
در کشور من ،آهنگ بِتهوون، مردم را به یاد دنده عقب اومدن وانت می‌اندازد!
در کشور من ،حجاب تنهامصونیت است از دست گشت ارشاد
در کشور من ،پلیس “مثل” سگ میفته دنبال مردم
در کشور من ،سیاسی ترین حرفا، تو محبوب ترین برنامه ورزشی گفته میشه!
در کشور من ،اشتباه یک کودک دربرنامه تلویزیونی نماد آزادی خواهی تلقی میشود
در کشور من ،مسئولین اصلیِ مملکتش رشد مملکت رو در افزایش جمعیت میبینن نه در رشد علم و تکنولوژی!
در کشور من ،نه تنها آزادی ندارد ، بلکه آزاده ترین انسان ها را هم در بند دارد

در کشور من ،هر کاری که با “آب” شروع شود به بازداشت ختم میشود! آب بازی ، اعتراض برای خشکیِ دریاچه ارومیه ، زاینده رود و…این است سهم ما از آبی که قرار بود مجانی شود

و کشور من تنها کشوریست که پرچمش را به زبان کشور دیگری نوشته اند…

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

